Bevlogenheid, spelkwaliteit en inspiratie zijn drie kernwaarden die ik graag met de spelers in mijn lessen opzoek. Ik ben nieuwsgierig naar de spelers en hun eigenheid en probeer zo veel mogelijk op maat te coachen om zo de individuele spelkwaliteit tot een hoger niveau te tillen.
Ik wil leerlingen nieuwsgierig maken naar en een bewustzijn creëren van hun spelmogelijkheden en ze daarin uitdagen om zo zichzelf te kunnen verrassen tijdens het spelen. Het contact leren maken met elkaar en daarmee de verbinding met zichzelf, de ander en de omgeving leggen, vind ik een ontzettende meerwaarde van het vak theater.
Theater is voor mij dan ook een kunstvorm waarin de vraag wordt opgeroepen en niet het antwoord gegeven wordt. Samen met de spelers onderzoeken, openstellen en daarin de kwetsbaarheid durven opzoeken om vervolgens al deze ideeën theatraal vorm te kunnen geven.
Mijn passie voor theater is al op jonge leeftijd ontstaan. Ik zat op de jeugdtheaterschool NKT in Purmerend waar ik spel, dans, zang en mimelessen volgde. Daarnaast volgde ik elke buitenschoolse cursus die er zo’n beetje aangeboden werd; tapdansen, film acteren, auditietraining etc. en speelde ik mee in de verschillende producties bij o.a. Toneelgroep Amsterdam Junior. Tijdens mijn opleiding Docent Theater heb ik een regieassistente bij Tom de Ket gelopen en heb ik in samenwerking met Toneelgroep Amsterdam en de Toneelmakerij verschillende producties met jongeren mogen maken. Naast het docentschap werk ik ook nog als regisseur/theatermaker bij Theatergroep Filter en ben ik nog theaterdocent op het Montessori Lyceum Amsterdam.